Mar 4, 2010

Shidee Dan Jamaliah Sudah Berbaik Semula

Patut lah hari-hari yang panas semakin redup,rupanya Shidee dan mentua@ bekas kekasihnya sudah berdamai semula! Amin.."Marah saya sekejap saja dan saya sedia memaafkan mereka" kata Jamaliah yang sebelum ini mencetuskan kontroversi dengan mendakwa dia tidak merestui perkahwinan mereka serta memburuk-burukkan Shidee.Marah saya sudah menjadi sejuk lebih-lebih lagi apabila memikirkan tentang hakikat yang dia (Siti Fairunisa) merupakan anak yang paling saya sayangi.

Saya mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan mereka serta sering juga bertanya kepada rakan terdekat mereka mengenai khabar anak dan menantu saya itu.Jamilah menambah yang dia bakal berpindah ke Gemas,Negeri Sembilan untuk membantu menjaga ibunya serta perniagaan adiknya disana.
Mungkin saya akan berada disana buat selamanya dan memulakan hidup baru.Sedihnya bunyi kenyataan makcik Jamilah ni kan? Sob Sob Sob..

Sementara itu Shidee yang diminta mengulas berkata "Tidak ada gunanya bermasam muka dan meyimpan kemarahan yang membuta tuli kerana sebagai seorang yang sudah dewasa dan matang perselisihan faham haruslah diselesaikan dengan cara yang paling berhemah."
Shidee menambah yang dia berhasrat untuk membawa Jamilah ke kampungnya untuk majlis persandingan disana pula.

Alhamdulillah..Berdamai sudah pihak yang bertelagah ni,walaupun kes ni agak berbelit pada permulaannya dengan dakwaan Jamilah yang kononnya Shidee dan dia bercinta serta dakwaan Shidee suka berjudi dan macam-macam lagi yang terpampang didada akhbar dan blog namun ini lah jalan yang paling molek untuk meyelesaikan masalah iaitu dengan cara berdamai! Hati mak macam tu lah,keras-keras pun lembut jugak akhirnya sebab mengenangkan kasih kepada anak tersayang! Tapi anak pulak sanggup menyakitkan hati mak dengan bermacam-macam cara.Dunia-dunia..

5 comments:

Anonymous said...

Dalam hati dia masih sakit tu..
Tak payah nak kencing lah dia memang hangat dengan Shidee tu. Tp elok lah dah berdamai

Emmet Muhamad said...

tackle mak, dapat anak, bapak stylo shidee nih

I Wan said...

tu lah namanya tektik terancang..kahkahkah(Ikot cara Rokku gelak)

Anonymous said...

setitis air mata ibu menangis kerana anak..paham2 je la anak tu balasannya nanti..

lia said...

mule2 ngorat mak.. pas tu anak.. sudahnye dapat anak... mak nye mengalah lah utk kebahagiaan anak..
anak bagi mak sedey plak.. sian kat mak yg dh byk berkorban dari kecik lagi..
yg si lelaki suke le dapat yang mude...

*** dh rope ikin plak aku tgk...

Post a Comment

wibiya widget

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics