Feb 5, 2010

Siapa Yang Bersalah? Fahrin,Linda Atau Scha?

Rokku sendiri pening bila nak mencari siapa yang bersalah dalam kes 'Pukul' Fahrin Ahmad terhadap bekas awek-aweknya iaitu Linda Onn dan Scha Al-Yahya ni.Salah satu sebabnya adalah diorang bertiga ni very likable dan ada rekod yang baik dalam industri seni kita ni(Ehem tak termasok Scha kantoi time clubbing dengan Awal tu eh) Kes ni menjadi semakin rumit bila Fahrin mengambil tindakan undang-undang terhadap kenyataan Linda Onn yang konon nya boleh menjatuhkan kredibiliti dan maruah keluarga Fahrin.

Fahrin seorang aktor berkaliber dan mendapat perhatian ramai (khususnya aweks-aweks diluar sana itu) Malah Rokku sendiri boleh lihat sifat gentlemen dalam lagak dan senyuman si Fahrin ni.Tidak terlintas sikit pon dalam hati Rokku dan korang semua yang Fahrin ni garang macam cikgu disiplin Rokku mase sekolah menengah dulu,honestly Rokku nampak Fahrin yang hebat dan tidak dayus!


Linda Onn pulak antara contoh artis yang rajin kerja dan kurang cerita nya,paling panas kalo korang ingat ialah sewaktu di anugerah Oscar tidak berapa lama dulu dimana Linda telah pulang dan tidak mengacarakan Live Red Carpet secara terus dari Hollywood Los Angeles tu,dengar cerita Linda bertelingkah dengah pihak penerbitan stesen TV yang membawa Linda Onn ke sana.

Scha Al-Yahya adalah contoh artis role model bagi adik-adik comel kat luar sana,terutamanya yang ada angan nak jadi stewardess sebab selalu sangat tengok awan dania(termasok la anak buah Rokku Siti Hajar)
Wajah comel dan perwatakan tersendiri Scha(Ala-ala tomboy yang ayu) tu telah tidak semena-mena menusuk jantung Rokku jugak!Kahkahkah.. Scha juga sangat disenangi peminat-peminat nya.Termasok lah Rokku sendiri


Persoalannya kalau betul Fahrin tidak melakukan pukulan-pukulan smash kencang terhadap Scha dan Linda kenapa kedua-dua artis terkenal ini berbicara secara terbuka dan mengiyakan nya secara tersirat,tersurat dan secara lantang?Rokku rasa mungkin ada kejadian seperti yang disebut cuma kita tidak tahu bagaimana teknik pukul yang dikatakan itu,ada banyak jenis pukulan dan hentaman dimuka bumi ini ada pukul manja,pukul nasihat,pukul cemburu,pukul tak sengaja mahupun pukulan mau kasi koma sama dia!Hekhekhek..
Rokku berpendapat yang sifat panas baran ni adalah sifat yang paling sukar nak diubah!Rokku sendiri ada panas baran dan mungkin korang jugak.
Bila dah dipukul mungkin hati kecil mereka yang dipukul pon terasa.Sepatutnya boyfriend tempat bergantung harap dari segi hati,perasaan dan keselamatan harus menyayangi mereka tapi sebalik nya yang berlaku.

Rokku suka sikap Scha yang sering bersikap kurang mendedahkan cerita-cerita yang mungkin boleh menjatuhkan maruah Fahrin,cuma Rokku rasa kurang molek bagi Linda untuk berterus-terusan menjaja cerita-cerita itu sehingga Fahrin hilang macho bila menangis dalam sidang akhbar mengenai saman nya terhadap Linda baru-baru ini(Rokku pon sensitip gak,Huhuhuhu).
Rasanya tak salah Linda bercerita tentang pengalaman hitam itu tetapi mesti la ada had nya.Kalau asik bukak aib orang(walaupun benar dia melakukannya)nanti Allah pulak buka aib kita.Nauzubillah.Tak salah kalau Linda maafkan dan lupakan kejadian itu,Istana Emas lah hadiah buat Linda di Syurga jika bersifat permaaf.

Dalam hal ni Rokku malas nak masokkan si Awal Ashaari tu punya cerita dalam ini kes sebab Rokku rasa dia takde kene mengena dan menjadi pihak yang tersepit dalam cerita ni dan Rokku juga tak dapat mencari konklusinya sebab Rokku rasa tak adil bagi kita untuk mengadilli mereka dan kes ini pon sudah masok courts mamoth.Kekekeke,biar la mahkamah yang tentukan.Korang lak? layan je lagu mencari konklusi ni..

3 comments:

myst3rious said...

kisah Fahrin ahmad and bekas aweknya...

satu persoalan yang nak d tanya pada scha dan linda... kenapa masa bercinta menafikan perhubungan dan masa da putus jenuh mencanang ke sana sini yg si dia tu tak baik dan etc..

dan satu lagi persoalan.. kenapa perlu di bukakan segala kisah kalo da putus tu amik jalan diam kan saja kalo org tanya cuba la mengelak bukan keluarkan mcm2 kenyataan.. mcm scha siap family masok campo.. yang linda lak apsal la kes 2 tahun lepas nk d buka kan pula...

jaga la maruah diri itu yg penting.. suka ke tak suka ke kenapa masa bercinta leh terima segala keburukan kenapa bila da putus segala keburukan dan kebaikan d cantumkan menjadi taik...

enough is enough la.. ermm fahrin buat tindakan yang baik demi maruah yang makin d pijak pijak by da way kenapa fahrin x saman scha sekali sebab dia pon ada buat kenyataan yang mcm2 ttg fahrin...

yang da lepas tu lepas la life must go on buang yg keruh ambil yg jernih...

Rooku said...

susah nak cakap sebab semua pihak ade buat kesilapan..so i think they have learn from this valueble lesson..

Anonymous said...

pegi baca luahan hati paknil mengenai nasihat kesah 3 ekok nie... I salute you paknil! dengarlah nasihat org yg lebih matang n banyak mkn garam...tak guna hebohkan perkara nie dlm media, yg buruknya nanti linda n fahrin serta keluarga jugak... org lain bertempuk tampar aje seronok tengok kamu berdua begaduh dlm court.. huhuhuh...

Post a Comment

wibiya widget

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics