Apr 9, 2010

Saman Lagi! : Sheila Rusli Dan Berita Harian Disaman RM 5 Juta Oleh Datuk Azlina


Saman lagi! Satu belum selesai,satu lagi masuk dalam ini cerita.Datuk Azlina Che Abdullah yang juga merupakan bekas rakan kongsi kepada Sheila Rusli untuk kes restoran Nasi Dagang House Sheila Rusli.Dalam kes restoran tuh Sheila Rusli yang menyaman Datuk Azlina tapi dalam kes kali ni Datuk Azlina tampil dengan menfailkan saman fitnah bagi menuntut gantirugi am sebanyak RM 5 Juta terhadap penerbit akhbar Berita Harian,Berita Harian dan Sheila Rusli sendiri berhubung penerbitan 3 artikel yang dikatakan menfitnah Datuk Azlina.

Kes saman Sheila terhadap Datuk Azlina masih belum selesai dan akan disambung pada 14 Julai ini,Tapi jumlah saman yang dikemukakan oleh Sheila Rusli terhadap Datuk Azlina takde lah sampai berjuta! Tapi saman yang dihadapi oleh Sheila Rusli dan Berita Harian.3 artikel yang dikatakan mempunyai unsur fitnah kepada Datuk Azlina adalah 'Nasi Dagang House Sheila Rusli Bungkus!','Sheila Rusli Minta Nasihat Peguam' dan 'Ramai Simpati Nasib Sheila' yang diterbitkan oleh Berita Harian pada 9,12 dan 14 Oktober 2005.

Dalam kenyataan balas Datuk Azlina mengatakan yang Berita Harian menerbit dan mencetak perkataan-perkataan yang berunsur fitnah mengenainya tanpa mendapatkan fakta yang sebenar dari dirinya.Oleh itu Datuk Azlina menuntut ganti rugi am RM 5 Juta,ganti rugi khas,teladan,kos dan lain-lain yang difikirkan sesuai.Sumber

Adehh..Rasanya ni artikel saman atau something yang berkaitan saman yang ke seriban yang Rokku dah ulas.
Bukan nak jadikan blog ni blog mengulas tentang saman tapi memang itu yang panas dan hangat! Bayangkan lah RM 5 Juta dik..! Mana kau nak raba banyak tu? Berita Harian memang lah banyak duit,Tapi kalau kena kat Sheila Rusli memang sayu lah nak cari jalan untuk  membayar saman tuh walaupun Sheila Rusli memang kaya.Hmm..Rasanya pendekatan berdamai lebih molek kot? Kalau tetap dibawa ke Mahkamah maknanya Sheila dan Berita Harian kena fight cukup-cukup lah untuk menang kes ni.

4 comments:

Unknown said...

saman ajelah.. belum tentu dapat.. haha

A.I said...

artis2 macam nih ah. sengal!! hehe

Rokku said...

tol tu Ann..belum tentu dpt..kdg2 mahkamah gunakan budi bicara mereka untuk kurangkan ganti rugi tu..last2 dpt 100ribu je..haha

Tok Dalang Moden said...

Saman juta2 untuk cepat kaya..?
Trend terkini..?


http://thetukartiub.blogspot.com

Post a Comment

wibiya widget

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics