Apr 2, 2010

Din Beramboi Sempat Berlawak Tentang Kematiannya


Thanks for the memories bro! Dari kecik Rokku membesar dengan lawak dan lakonan serta celoteh Din Beramboi di Radio.Sejak itu juga lah Rokku dan mungkin juga korang semua tidak pernah merasa muak dengan lawak gila-gila Din Beramboi.Sekarang apa yang tinggal hanyalah kenangan,sesuatu yang sangat berharga dan tidak dapat dicari ganti.

Sebelum Din Beramboi diberikan ubat tidur oleh doktor dia sempat bergurau senda bersama ahli keluarga termasuk isterinya mengenai kematiannya.Din sempat bergurau dan mengatakan yang teman-temannya akan datang melawatnya di Hospital selepas dia meninggal dunia.Banyak kali Din Beramboi mengulangi ayat yang sama,bila kakitangan Hospital ingin bergambar dengannya Din secara berseloroh mengatakan tunggu dah mati dulu nanti dapat bergambar dengan teman-teman artis yang lain jugak.Tak sangka percakapan yang disangka lawak oleh isterinya itu menjadi kenyataan.



He is a true legend! Mana nak cari ganti bakat sebesar Din Beramboi? Semua orang hentam dia semasa di Raja Lawak tapi dia tetap teruskan kritikannya yang memang pedas macam cili api tuh. Pada yang terasa maafkan lah Din Beramboi.Dia dah pun pergi buat selama-lamanya.Yang tinggal bersama kita hanyalah kenangan yang bakal Rokku dan korang beritahu kepada anak-anak dan sesiapa yang tidak dapat menikmati betapa powderfulnya Din Beramboi! Semalam ada wartawan marah kerana ada berberapa forum popular dan blog yang menyiarkan gambar Din Beramboi ketika sedang berada di Hospital.Macam pontianak menjerit-jerit kat Twitter.Pertama sesiapa yang melihat gambar tu pasti akan mendoakan Din Beramboi dan bukannya menjatuhkan air muka Allahyarham.

Yang peliknya si wartawan ni pulak lebey-lebey sound blogger yang sebarkan gambar tersebut macam dia ni family Din Beramboi pulak,mencarut-carut macam orang bebal.Rokku dah padam kerana menghormati Din Beramboi dan keluarga.Tapi Rokku tau yang korang yang melihat pasti mendoakan Allahyarham dan tidak sama sekali gambar tu mengaibkan beliau.Kepada wartawan sundal yang terjerit-jerit mencarut macam pondan siam tu Rokku nak cakap jangan banyak bunyi! Macam best je nak sound orang.

4 comments:

e~car182 said...

sapekah wartawan tu???tak fikir panjang betul!bukan nak memalukan!setuju dgn rokku
mmmg patut wartawan org tak suka,,hahaha!

pape pon,al-fatihah untuk arwah,,

hana said...

alfatihah...

Rokku said...

Hahaha..Wartawan sundal bolong..

cikmin said...

AL=FATIHAH,smlm cikmin tgk gambar tu pun terus berdoa kesejahteraan dia..tapi kuasa ALLAH.. :(

Post a Comment

wibiya widget

Related Posts with Thumbnails
Web Analytics